אובמה: "נחסל את דאעש מהאוויר"

דוד לזר | צילומים: אתר הבית הלבן No Comments on אובמה: "נחסל את דאעש מהאוויר"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בנאום שארך רבע שעה פירט אמש נשיא ארה"ב ברק אובמה את אסטרטגיית המלחמה שלו מול ארגון הטרור המוסלמי דאעש.

על פי אובמה, ארה"ב תתקוף רק מהאוויר וללא כניסה רגלית של חיילים אמריקאים. אובמה הבהיר כי "לא ניגרר לעוד מלחמה בעיראק". לדבריו, "ייקח זמן למגר את הסרטן".

אובמה פירט ואמר כי "בהתחלה נמשיך לתקוף דרך האוויר. בשיתוף עם ממשלת עיראק, אנחנו נרחיב את הפעולות כדי להגן על אנשינו. אנחנו נצוד את הטרוריסטים שמאיימים על מדינתנו. לא נהסס לפעול נגד מטרות דאעש בסוריה כמו גם בעיראק. מי שמאיים על ארה"ב, לא ימצא מקלט".

"הדבר הראשון בסדר העדיפויות שלי הוא ביטחונם של אזרחי ארה"ב. בשנים האחרונות פעלנו נגד טרוריסטים שאיימו על מדינתנו. חיסלנו את אוסמה בן לאדן ואת מרבית ההנהגה של אל-קאעידה באפגניסטן ובפקיסטן. פעלנו נגד מטרות אל-קאעידה בתימן וחיסלנו לאחרונה את ראש השלוחה של א-שבאב בסומליה. החזרנו יותר מ-140 אלף חיילים מעיראק ואנו מצמצמים את כוחותינו באפגניסטן לקראת נסיגה מוחלטת בהמשך השנה. בגלל הצבא שלנו אמריקה בטוחה יותר".

אובמה הצהיר כי ארה"ב לא תיגרר לעוד מלחמה בעיראק, וכי פעולה קרקעית לא תהיה: "שלחתי כמה מאות חיילים לעיראק כדי להעריך איך אנחנו יכולים לעזור לכוחות הביטחון העיראקיים. אנחנו נשלח עוד 475 חיילים לשם, אך לא תהיה להם משימת לוחמה קרקעית. אנחנו לא ניגרר לעוד מלחמה בעיראק. אנחנו צריכים לסייע לכוחות העיראקיים והכורדיים על הקרקע", אמר הנשיא האמריקני.

"זה ייקח זמן למגר סרטן כמו דאעש. בכל פעם שאנו נוקטים בפעולה צבאית, ישנם סיכונים. אבל אני רוצה להגיד לעם האמריקני שהמאמץ הזה יהיה שונה לעומת המלחמות שניהלנו בעיראק ובאפגניסטן. רגלו של חייל אמריקני לא תדרוך באדמה זרה בכל הנוגע ללוחמה קרקעית".

"זו תהיה מלחמה נגד פעילי הארגון בעיראק, בסוריה והיכן שהם לא יהיו תוך שימוש בכוח האווירי שלנו ודרך תמיכה בשותפינו. האסטרטגיה הזו היא לחסל טרוריסטים שמאיימים עלינו, כשאנחנו תומכים בשותפים בקו החזית. זהו דבר שביצענו בהצלחה בתימן וסומליה במשך שנים".

על פי דברי אובמה, ארה"ב תוביל קואליציה רחבה למלחמה מול האיום האיסלאמי של דאעש: "עם ממשלה עיראקית חדשה במקומה ולאחר התייעצויות עם בני ברית בחו"ל ועם הקונגרס בבית, אני יכול להודיע שאמריקה תוביל קואליציה רחבה כדי להדוף את איום הטרוריסטים הזה. אני מבטיח שאנחנו נפגע ובסופו של דבר נהרוס את דאעש באמצעות אסטרטגיה של מלחמה כוללת ועקבית בטרור".

"דאעש קוראים לעצמם מדינה איסלאמית", תקף אובמה, "אבל בראש ובראשונה הם לא איסלאמיים. אין דת שמעלימה עין מרציחתם של חפים מפשע. הם רוצחים ילדים, הם אונסים נשים ומכריחים אותן להתחתן. הם איימו בטיהור אתני ורצחו בדם קר את העיתונאים ג'יימס פולי וסטיבן סוטלוף. כמו כן, מרבית הקורבנות של דאעש הם מוסלמים".

"דאעש הוא בטח לא מדינה. הם התרחבו בפעולתם בעיראק ומעורבים במלחמת האזרחים בסוריה כדי לכבוש שטחים לאורך גבול עיראק-סוריה. דאעש הוא ארגון טרור. זו עובדה ברורה ופשוטה".

"אנחנו לא יכולים לסמוך על משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד שמטיל טרור על אזרחיו. משטרו מעולם לא יזכה שוב בלגיטימיות. בגלל זה עלינו לחזק את האופוזיציה כדי שתחזיק בכמה שיותר כוח נגד דאעש ובמקביל תפעל למען פתרון פוליטי שיביא סוף למשבר בסוריה".

"נשפר את המודיעין ונחזק את ההגנה, אבל נפעל גם כדי לעצור את מקורות המימון שלו ונעצור את הלוחמים שמגיעים מחו"ל לסוריה ולעיראק לפני שהם ממריאים ממדינותיהם", אמר אובמה שהוסיף כי בעוד שבועיים הוא ינהל ישיבה של מועצת הביטחון של האו"ם, שבה יעביר החלטה שתעניק תוקף חוקי בינלאומי לפעולה נגד ארגון "המדינה האיסלאמית".

"אנחנו עומדים לצד האנשים שנלחמים עבור חירותם. הדרך הכי טוב להיות אומה חזקה היא כשהנשיא והקונגרס עובדים ביחד. אני מברך על התמיכה של אנשי הקונגרס שנועדה להראות לאמריקנים שאנחנו מאוחדים בעימות מול הסכנה הזו".

ולסיום אמר הנשיא: "מאירופה לאסיה, מהמקומות הנידחים ביותר באפריקה ועד בירות מוכות אלימות במזרח התיכון, אנו פועלים למען חירות, צדק וכבוד. אלה ערכים שהובילו את האומה שלנו מאז הקמתה. אני מבקש את תמיכתם בהנהגה שלי. אני לא יכול להיות גאה יותר בגברים ובנשים שלנו על מדים שמסכנים את נפשם. שאלוהים יברך את חיילינו ושיברך את ארצות הברית של אמריקה".



0 תגובות